Daca iti doresti sa te transform intr-un brand sau ai un brand personal care nu este bine conturat, trebuie sa stii ca exista strategii care te pot ajuta sa creezi un brand personal puternic sau sa il conturezi pe acela pe care il ai deja.
Indiferent de businessul in care activezi, fie ca esti angajat sau freelancer, ai nevoie de o prezenta in online buna si ca oamenii sa te recunoasca pentru ceea ce esti, ce faci si pentru valorile tale.
Metode de conturare a brandului personal
Blogging
Brand personal prin blogging se poate si chiar este recomandat sa ai un blog pe care sa scrii despre domeniul in care activezi. Desi exista domenii in care blogurile sunt doar ceva acolo, exista si domenii in care nu iti poti face meseria daca nu ai un blog sau un site pe care scrii. Astfel, pentru profesii ca fotograf, copywriter sau altele conectate, ai nevoie de un loc in care sa prezinti si sa promovezi toate lucrurile pe care le faci.
Un blog personal mai ajuta si la un control mai bun asupra imaginilor care apar despre tine pe internet. Astfel, daca apare in presa un articol despre tine care nu este adevarat poti scrie o replica pe blogul tau. De asemenea, poti avea informatii actualizate cu privire la viata ta, colaborarile pe care le-ai avut si multe altele care te pot ajuta sa arati lumii cine esti.
Scrie o carte
Daca domeniul permite sa scrii o carte in care poti spune lucruri noi sau sa iti dai cu parerea despre lucruri deja cunoscute fa asta. Oamenii au nevoie sa te vada ca pe un complet, nu ca pe un fotograf, blogger sau om de comunicare. Lumea se schimba foarte repede si trebuie sa publici informatii de actualitate si sa incerci ca tot ceea ce spui sa fie valabil pentru o perioada mai multa de timp. O carte poate ajunge sa fie citita de mii sau sute de sute mii de oameni si atata timp cat se afla in librarii oamenii o pot cumpara. Astfel, cel mai bine ar fi sa scrii despre subiecte evergreen.
Ofera consultanta in domeniul tau
Foloseste o parte din timpul tau liber pentru a oferi consultanta in domeniul in care activezi studentilor sau altor profesionisti din domeniu. De asemenea, poti face si actiuni de voluntariat si daca lucrezi in domenii precum fotografia, comunicarea sau publicitatea poti oferi ore de munca unui ONG pentru a-l ajuta sa se dezvolte. Astfel, poti lua parte la ajutarea unei cauze in care crezi si te ajuta si pe partea de personal branding.